Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SJJ
Hej! :(

Min 850 gick klanderfritt ena dagen, dagen efter statar den inte. kollar då feldiagnos på tändning och bränsle visar
1-1-1 på båda. kollar lödningar i reläet ser mysko ut på vissa av punkterna som pettson har på bild på sin hemsida
en elektriker löder detta(är även hempulare på bilar). startar i varje fall inte, startmotor går som den ska bytte i vintras till biltemas renoverade verkar sno som den ska. hör inget från pumpen, har väl aldrigt tyckt jag hört nått riktigt surr från den kanske lite missljud förr någon gång. reläet klickar det i när man kör på starten.
någon som kan hjälpa mig med detta?t.e.x. hur man kollar pumpen, gnista, bränsletryck vid motor på rätt sätt.

Tacksam för snabba svar!

MVH!

SJJ ?:-/

problemet löst!

gjort vanlig hederlig uteslutningsmetod utan fel diagnos dosan kollat gnista, om torr på stift, lyssnat på pump,
kollat om ström fram till pump kontaktstycke bakom ryggstöd/sidoklädsel tvångsstyrt med ström från batteri, var lika med att pumpen var slut. köpte en pump på biltema nr; 52-208 kapade av ingången för bransle 8mm för pickupen den var dubbelt så lång som original så den inte skulle ta i botten då den är slutande i skvalprummet för insugspickupen i tanken, fick byta från ringsko till flatstift på ledningarna till pumpen lödde dom på kablarna + klämde dom något så dom tigtar mer på hanstiften på pumpen.(en reflektion när det gäller felsökning med diagnos
enheten på dom äldre kolla att alla trådar är hel på insticks stiftet annars blir det felaktiga koder o missade koder
fick löda om den min 850:a)
Senast redigerad av 1 SJJ, redigerad totalt 0 gånger.
av Nystromt5
pumpen har du bak i bagageluckan ! lossa på de 5 skruvarna har jag för mig att det är sen tar du en mejsel/hammare eller dylikt och knackar med skaftet mot pumpen och ber någon nöta på starten! startar den då så är det pumpen som är dålig
Användarvisningsbild
av buddha88
Volvo 850, 92-93, har problem me att kompen försvinner helt ur maskinerna ibland, låter den som vanligt när du ska starta? Annars kan d va så att den helt enkelt e komplös o d som hjälper e att ta bort tändstiften o hälla i lite olja, o skruva dit stiften ogen o starta, den hoppar igång efter ett tag!
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m[…]

Har letat ett spöke i min 1988 240 med vanlig[…]

Stort tack för alla tips och länkar, pre[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]