- mån 03 aug 2009, 15:35
#308939
Hej.
Jag har lite högt turbotryck efter det att förra ägaren hade trimmat bilen, en V70 2,5t -98
Märker det på att bilen rycker till rejält vid fullt gaspådrag och turbon laddar fullt, då slår laddtrycksregulatorn från.
Har även ett felmedelande om det.
Jag tänkte om man kunde sänka det själv lite, genom att skruva på staget till wastgaten, nån som gjort det förr?
Vilket håll ska man isåfall skruva, inåt eller utåt?
Tänkte be verksta´n kolla hur mycket den laddar, har ju ingen mätare i bilen, men hur mycket brukar det vara per varv i bar, kan man räkna så? Typ om den laddar 1 bar och jag skruvar två varv så blir det t.e.x. minus 0,2 så den laddar 0,8, eller är det helt fel?
//Reino
Jag har lite högt turbotryck efter det att förra ägaren hade trimmat bilen, en V70 2,5t -98
Märker det på att bilen rycker till rejält vid fullt gaspådrag och turbon laddar fullt, då slår laddtrycksregulatorn från.
Har även ett felmedelande om det.
Jag tänkte om man kunde sänka det själv lite, genom att skruva på staget till wastgaten, nån som gjort det förr?
Vilket håll ska man isåfall skruva, inåt eller utåt?
Tänkte be verksta´n kolla hur mycket den laddar, har ju ingen mätare i bilen, men hur mycket brukar det vara per varv i bar, kan man räkna så? Typ om den laddar 1 bar och jag skruvar två varv så blir det t.e.x. minus 0,2 så den laddar 0,8, eller är det helt fel?
//Reino