Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av palmen
Halloj.

Hämtar troligtvis en V70 -99 imorgon men den saknar drag vilket jag är i behov av. Vet någon ungefär vad det kostar att montera? Om man lämnar in, och om man gör själv, om det är något man klarar av?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Nexus
hur mekarkunnig är du då? inga svårigheter montera på en V70 om man är lite händig.
Köp en krok på t e x biltema sen en modellanpassad elsatts så förenklar du inkopplingen rejält :D
av Volvo_740_GLT
Ja köp Volvo original. Har tidigare köpt biltemas drag men efter ett halvår så var draget redan rostigt. Det är fler som har det problemet. Så jag plockade bort Biltemadraget och köpte ett på volvo
av glenn30
jag köpte ett på biltema på min 855,funka klockrent,se bara till att behandla det med nåt innan så det inte rostar.
Användarvisningsbild
av #27
magnusd skrev:Av vilket skäl duger inte biltema på en -99?
Duger säkert men jag rekommenderar original.
Användarvisningsbild
av Phantom
När jag skulle montera drag på min bil, nu i våras, så sålde Volvo fast drag till en vanlig V70 för ca. 1600.- och totalt med elkablar skulle det hamna på ca. 2300.-
Det kan ju vara idé att prata med Volvo om priset och inte enbart gå efter listpriset. I mina öron så var det klart konkurrenskraftigt mot Biltema(även om jag själv inte har något emot Biltema).
av *pettson*
Det finns väl ingen dragtillverkare som hittils gjort en bra ytbehandling. Tänker man på vad ett drag kostar och vad man får så är det skrattretande.
Användarvisningsbild
av CP2
Monterade ett Biltema-drag på min gamla V40, rostade nästan så man såg det. Trist. I övrigt funkade som det skulle men rostade, DET gjorde det!
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)