Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej min torkare bak funkar utmärkt, men stannar alltid i fel "viloläge". Den stannar ca 15-20cm upp på rutan och alltid i detta läge...
Själva torkningen gör fulla rätta rörelser, men återgår efter avstängning till detta pausläge igen !?
Vet någon om det går att justera viloläget eller vad som kan vara felet. Har provat att flytta armen så viloläget blir rätt, men då torkade den i fel rörelse( för mycket i andra änden o för lite i ena).. :roll:
Tacksam för svar...
Jag har justerat detta på min v70 97:a . Man får ta bort plasten på insidan av luckan och då ser du hur det år konstruerat. Jag tror man fick lossa en axel eller ett kugghjul el dyl. för att justera detta. Lite knepigt men det går. Lycka till.
sami1 skrev:insidan
Bumpar tråden.
Jag har samma fel på baktorkaren, v70 -99. Jag har just fått igång den, funkade inte alls innan. Annan ägde bilen innan. Torkararmen har jag ställt i rätt läge nu, så den sveper över hela bakrutan, men, när den stannar så står torbladet kl 12, rakt upp! Så `jag kan fixar detta genom att flytta insidans mekanik-arm på motorns axel? Kan faktiskt inte förstå hur det skulle bli bättre, när elmotorns axel bara går runt - runt åt ett håll.

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]