Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sanoj26
Jag undrar om det är nån som har ett bra tips hur man kan åter få den svarta färgen på tex kofångaren och handtagen det finns ju medla att köpa men jag undrade om det finns nått annat sätt att göra det på, har hört nått om varmluftpistol men vet inte hur man ska göra.
Tacksam för svar....
Användarvisningsbild
av Folke89
Jag läste i tips och tricks rummet här på forumet att man kan använda rapsolja. Jag har själv börjat med det, listerna blir som nya och bäst av allt – rapsolja kostar inte många kronor!
av bsba
Nån tipsade mig om bromsolja, men det funkade inte alls bra. Kanske bättre på äldre bilar
Användarvisningsbild
av PRAVDA
Kör själv med olivolja med fantastiskt resultat. Har testat det mesta som finns på marknaden, men inget håller glansen så länge som olivoljan. Lägg på , låt suga in , lägg på igen - vänta ett tag - torka sen av det som inte gått in. :-)-)
av Bengan75
Olja funkar bra, sort är nog inte så viktig men det kan väl finnas små skillnader.. Problemet e ju att det brukar försvinna när man avfettar..

men mättar man plasten ordentligt finns väl förutsättningar att det håller längre.. För kortvarig glans funkar ju vilken olja, 5-56-spray eller silikonspray som helst..

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]