Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag funderar på att byta bromarna runtom på min bil, dvs skivor och belägg
Har kollat lite priser på volvo och mekonomen, men d finns ju billigare alt, ex skruvat.se nån som har erfarenhet av att handla där? har dem bra grejjer.
SC Styling verkar oxå billiga men är d bra grejjer?????
Biltemas priser brukar ligga på ungefär halva priset jämfört med orginal.
Skruvat varierar lite. I princip allt är väl billigare än orginal tror jag men sen är det lite olika. Ha hittat vissa delar som är billigare än Biltema och andra som är en bit dyrare.
Kvalitén är väldigt svår att veta (troligtvis ingen större skillnad). Jag har handlat både från Biltema och skruvat.se och inte haft någa större problem. På Biltema kan det vara lite svårt att hitta rätt del i listorna på vissa bilar upplver jag.
Det jag handlat på skruvat är en lambdasond som var av märket Bosch och troligtvis exakt samma som orginal men 500 kr billigare.

Här kan du läsa om skruvat.se http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... skruvat.se
Skruvat ska man inte köpa tex kamrem och generatorrem av, det har jag lärt mig...
Men skruvat duger till att köpa tex servicekit, men det kassa med det var att man fick fel oljefilter med bara, skulle haft insatsfilter men fick det inte..... men det fanns på biltema billigt, och filtret jag fick med skruvat servicekitet var lätt sålt....
VXC70 skrev:Skruvat ska man inte köpa tex kamrem och generatorrem av, det har jag lärt mig...
Men skruvat duger till att köpa tex servicekit, men det kassa med det var att man fick fel oljefilter med bara, skulle haft insatsfilter men fick det inte..... men det fanns på biltema billigt, och filtret jag fick med skruvat servicekitet var lätt sålt....
varför inte kamrem och generatorrem, vad hände för dig?
Ska inte heller köpa packboxen bakom kopplingen på Skruvat, stor skillnad i material mot orginal och nästan ingen prisskillnad. Kopplingen var dock SACHS och kanon bra. Bromsar kan du säkert köpa på skruvat/biltema utan att oroa dig. Köpte alltid belägg och skivor till min BMW när jag körde på bana för det var billigt och funkade bra till det priset om man bytte efter varje körning. Nu har ju biltema även sportskivor, vet dock inte hur dom är
Jag var dumsnål när jag bytte fram och köpte Biltemaskivor. Ganska snart började det "pumpa" i bilen vid inbromsning, inga rattvibrationer utan bara
ojämn bromsverkan. Jag mätte skivornas tjocklek runt om med micrometer och ena skivan varierade i tjocklek lååångt utöver maxvärdet. Kan det inte i huvudet men jag har kvar mätvärdena hemma. Fick bita i det sura äpplet och köpte originalskivor. Fenomenet försvann. Nu (även efter ett par år) kan jag bromsa hårt från 120-130 utan skakningar eller ryck. Otur kanske vem vet? Köpte biltemaskivor till fruns Polo, massiva dock som har funkat bra. Tycker bara dom verkar slitas oroväckande fort. Var noga med att putsa anliggningsytorna på navet med en bit fin smärjeldukså att skivorna ligger absolut plant mot navet.

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]