Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sj6
#299716
Har tittat på denna bilen:

http://www.blocket.se/angelholm/Volvo_8 ... a=23_8&w=2

Provkört den och kollat papper och annat skit man vill se. Fullservicebok. Riktigt fint skick i kaross, ser och låter bra i motor. AC:n ska ses över det är det enda.

MEN nu vill jag veta vad man ska tänka på om man köper en sådan här bil? 29300 mil på mätarn och det minskar ju inte precis.

Har sett andra 855 T5:or med mer mil på sig som fortfarande lever men vill ändå kolla med er som kan dessa bilar ;)

Jag tackar på förhand för hjälp!
av Mackansglt
#299733
Ac.n kan bli hur dyr som helst att fixa. Kan räcka med endast fyllning av gas men då måste man ha en himla tur. Normalt så är det läckage någonstans och då är det felsökning som gäller med spårmedel.

Om man har som jag har att förångaren läcker, så kostar bara det en väldigt bra slant. Man får riva hela intrumentpanelen, mittkonsoll med mera. Tar väl ca 8 timmar för en van mekaniker att fixa. Själva förångaren ligger väl runt en 2000 kr och uppåt. Sen ska man byta torkfilter, alla packningar, fylla gas med mera så det kan nog dra iväg, prutläge kanske.
Hur är det med kamremmen, är den bytt vid ca 24000 mil som intervallet säger.

Jag skulle nog ha åkt till en AC firma och se vad dom har att säga och sedan kanske försöka dela på kostnaden.
av sj6
#299736
tack för det tipset!

Japp remmen är bytt som den ska så nästa är vid 36 000 mil

Ska kolla upp detta! någon mer?
av sj6
#299788
ska jag göra! tack för tipset! fan va det är mycket man inte kan/ tänker på...

Bra att ni finns! ;)

Tack. Dock ser den inte ut som på dina bilde[…]

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]