Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Är det någon här som har erfarenhet av Biltemas startmotorer???
Har kollat runt på skrotarna och deras priser ligger mellan 600 och 1000 spänn medans Biltema tar 699 och då är ju startmotorn ny.
av Tigern
Min startmotor pajja för ett år sen.

Ringde skroten, fick ungefär samma pris som du, runt 800, som suttit på en bil som gått 24- :-
Biltemas 699:-... ja vad väljer man? :wink:

Gick dit och kolla på den först. Stod Bosch på min iaf som jag, så jag köpte den till min 850-96.
Har rullar och kört ca 3000mil nu och mycket start/stopp.
Funkar perfekt!
Det är väldigt skillnad i ljudet från s-motorn när man byter till ny kan jag lova.

Jag rekommenderar biltemas iaf! =)

Mvh Tigern
av Bengan75
Tveksam till att det är Bosch på startmotorer, generatorer osv.. Precis som att det INTE är Mitsubishi-turboaggregat utan några kineskopior.

Sen lär dom säkert funka kanon ändå, men det är inte samma prylar.
av *pettson*
Varför ska man ljuga om att det står bosch?..
Det är ju så att om du kikar på CARGO så får du se vad en startmotor kostar innan handlaren lägger sina pålägg. Då pratar vi både nya och utbytesrenoverade. Det är INTE det priset du får över disk senare av handlaren precis.
Renoverings satsen till exempel till en 850 starter som kostar 1133kronor över disk. Kostar 143spänn om den inte ändrat pris sen jag handlade sist..
För några månader sedan sålde biltema ett parti med generatorer, det var boschkartong. Generatorerna var 70amps till 240 serien. Som det hette: ett mindre parti. Dom kostade då 399kr/st och partiet var borta på några dagar.
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]