Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Påven
Hej,
min 855 fortsätter och krångla. Ni har säkert läst tråden om hur mycket olja den drar osv.
Nu har jag självklart fått ytterligare ett problem.
När bilen är kall är den riktigt trögstartad. Den "går runt" utan problem men det tar minst 3-4 minuter varje morgon innan den startar.
När jag var under huven så upptäckte jag att luftmassemätaren faktiskt är borta. Låter säkert helt galet att jag inte upptäckt det än men sportluftfiltret och originalboxen sitter där så man tänker inte på att något saknas. Jag har kört bilen kanske 800-1000 mil sen jag köpte den.
Kan det vara så enkelt att bilen är svårstartad bara för att LMM saknas? Och hur farligt är det att köra utan LMM?
Vet ju att bensinförbrukningen ökar lite men det är i princip allt jag vet.
Kan det också vara så att kamremmen behöver bytas och det är därför bilen är trög i starten?

Blir galen på den här bilen.. :x
Användarvisningsbild
av Påven
Phantom skrev:Alla bilar har inte en luftmassemätare, utan det beror på vilken motor du har i din.
B5252S 2,5 10V..
Men jag hittade lmm i garaget hemma så jag ska sätta dit original luftfiltret nu o se om problemen ger sig
av *pettson*
Om du har en B5252S får du leta länge innan du hittar en lmm till din bil, även om du letar hemma. Vet inte vad du hittat men det är INTE en Lmm.. kanske är det temperaturgivaren?
Användarvisningsbild
av Påven
*pettson* skrev:Om du har en B5252S får du leta länge innan du hittar en lmm till din bil, även om du letar hemma. Vet inte vad du hittat men det är INTE en Lmm.. kanske är det temperaturgivaren?
Det ska alltså inte vara någon lmm i min motor då?
Trodde jag hade hittat problemet.. :???:
Användarvisningsbild
av Påven
olindh skrev:Släng in lite bilder på hur det ser ut under huven, jag har samma motor som du så jag kan se om något saknas.
Jag har bilen inne för byte av framruta o får den åter efter kl 16. lägger upp bilderna då ;-//

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]