Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morganman
Hej svejs... Jo det är så här att, mitt larm tydligen har fått för sig att starta mitt i natten.
Vilket inte är så jättepopulärt bland andra :evil:
Jag har en v70-99 utan nåra som helst tillägg på larmbiten, bara dörr,baklucka o huvbrytare..
Så jag tänkte att, om det är något stort jättefel så kanske man kan koppla ur larmet.
Vore tacksam om någon vet hur.. :D
av Gathor
Har också problem med larmet, dock motsatta :P kan inte få det att låta :P
Men i min tråd så hittar du en bild på singalhornet iallafall, så den är det bara och dra ut så slipper du oljudet på natten.
Men du får gå igenom dörr efter dörr och kolla kontakten så den inte glappar, efter att ha läst runt lite i forumet så verkar det vara det första problemet.

Länk till min tråd där det finns en bild på hur signalhornet ser ut. Och den sitter i mitten på tornadoväggen Högst up, svårt o missa :P

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=41019
av morganman
Kanske skulle säga att. när jag trycker unlock låser alla dörrar upp,men jag måste låsa upp med nyckeln oxå för att kunna öppna förardörren.
Då klickar det till lite i dörrn.
Och om någon använder pass.dörren så släcks ej innerbelysningen förren jag har varit ur bilen o gått in i förardörren igen....Hmmmm (Detta sista felet har alltid varit)) :( :( :(
av morganman
Hej igen, tack för inläggen.
Nu har jag löst det...(eller snarare verkstan)..
Dom fick byta hela låsmekanismen på förarsidan..en stor hoppressad historia..
Lite fattigare lite gladare grannar (hoppas jag) :D :D :D

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]