Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sssrlr
Hej. Köpt en V70 2,5T 98 års modell och förra ägaren sa att efter att han bytt kamrem så började ABS-lampan och TRACS-lampan lysa.Nån som vet varför?
Har faktiskt sett på blocket, då jag letade efter en V70 att det var ett par till som skrev lika, att deras lampa börjat lysa efter kamremsbyte.
En annan lampa som också lyser är, jag tror det är lampan för avgasreningen eller nått, den ser ut som en, ja vad ska jag säga, en våg,typ... :???: Den sitter precis jämte ABS-lampan....Nån som vet nått om det.?
En annan grej som gör mej lite orolig är, som min grabb sa när han och hans polare provade bilen idag var att när dom körde i 70 på 5:an och gjorde fullt gaspådrag upp till 110 så röck det till i bilen, som om nån skulle bromsa till hårt en gång snabbt och sedan släppt bromsen. Det hände två ggr.
Kan ju säga att bilen är förmodligen chippad, varför jag säger "förmodligen" är för att två dagar efter det jag köpt bilen så ringer förra ägaren och frågar hur bilen går och säger då att den är chippad, tydligen så hade han som ägde den innan honom gjort det, och jag känner att den går för bra för att vara orginal, så nått är gjort med den.
I övrigt går den kanon, lite småryckig vid 40-60 km/h kanske, men den har ju gått 24000 mil.

Nån som har nån ide på vad det kan vara?

Mvh Reino
om abs lampan lyser efter ett kamremsbyte så har säkerligen höger fram givarkabel gått sönder/blivit urryckt..för det är det enda man nu mot förmodan är nära att komma åt..sitter vid fjäderbenet/övre motorstag..

sitter orginal en kattstrypa vid givar kabeln som håller den emot motorsstaget, och när man lossar motorstaget för att lättare se markeringarna på kammarna så klipper man kattstrypan, och det kan ju va så klantigt att han klippte i kabeln också haha :D
av sssrlr
Ok, det kan det ju vara, hoppas iaf, låter billigare :???:
Måste kolla upp det innan jag lämnar in bilen. Var och snacka med verkstan och han sa att det kan vara styrboxen, tydligen ett vanligt fel på V70, och den är ju inte gratis, typ 13000 spänn , :cry:

Men är det nån som har nån ide om det rycket som blir vid full laddning? Känns som om det blir ett avbrott på bensinen ett ögonblick, jag vet inte....Jag har ingen laddmätare så jag kan inte se om den laddar för mycket, men det känns inte som det är det ändå, att turbon på nått sätt slår ifrån, kanske är nått med att den inte får tillräckligt med bensin då han verkligen behöver det. Aja, han får väl kolla upp det på verkstan.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tror det är nått dom kör med, det är nog som vanligt att styrenheten gett upp..
oj fel modell, då kan du glömma de där med övre motorstaget..om han påstår att abs lampan bara tändes efter kamremsbyte så måste han varit och pillat i fel ände på bilen om han ska få den att lysa..säkerligen sa han så för att de ska låta som någe simpelt vid försöljning..
kolla kransar, om dom är hela lämna in på en felsökning/avläsning så du har nått att gå på, annars relativt meningslöst =)
nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]

installera dragkrok

Du får fråga din lokala Volvohandlare.[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]