Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bonezor
tjena har en 850 -93 som centrallåset och larmet inte funkar på just nu.
läste någonstans att centrallås relät och larmet går på samma. jag undrar vart relät sitter?.

tack på förhand
Användarvisningsbild
av 855glt-97
Det sitter under kåpan under ratten. Kolla bilden för vart det sitter. Det är relä nummer 210 211.
Bild
av bonezor
köpte ett nytt relä och kopplade in men det funkar ändå inte. provade ta ut säkringen o mäta med elmätare o det kommer 11,40V dit. på relät så står det 12V. är det så att relät skicka ström till säkringen som sedan skickar vidare?. kanske inte så bra förklarat men bästa jag kunde skriva :P . om nån vet vad som kan vara fel så får ni mer än gärna skriva =)
av *pettson*
Alternativet till att chansa måste vara att inhandla sej en handbok med elscheman i. Den kostar för övrigt mindre än reläet. Den innehåller även mera matnyttigt än elscheman. :wink:
Användarvisningsbild
av k850glt
Hej, jag fortsätter här istället för att göra en ny tråd...

Detta relä till centrallåset, det ska sitta med texten neråt mot golvmattan väl?

Bild

Har legat och svurit nu i 2-3 timmar utan att få de på plats, har smort, bänt ut hakarna som fäster de men inget hjälper!

Några tips?
Användarvisningsbild
av Hilmer
k850glt skrev:Hej, jag fortsätter här istället för att göra en ny tråd...

Detta relä till centrallåset, det ska sitta med texten neråt mot golvmattan väl?

Bild

Har legat och svurit nu i 2-3 timmar utan att få de på plats, har smort, bänt ut hakarna som fäster de men inget hjälper!

Några tips?

Ja det sitter med texten nedåt!
Är du på rätt plats och försöker? Sitter på plats 205/206.
av *pettson*
Kan inte komma på att jag hade ett lila relä. Däremot ett svart. ÄR det exakt samma nummer på reläet? För anslutningarna är modellspecifika så det går inte att köpa ett annat relä och stoppa i. Det går alltså bara med samma orginalnummer eller en ersättare för densamma.

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]