Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sylta
Har precis bytt bromsbelägg fram (B)
Har dålig erfarenhet av biltemas bromsbelägg sen tidigare
var tvungen att byta till belägg köpta på volvo på grund av att dom skrek så förbannat
det var för ett par år sen
Trodde att dom hade bättre nu :lol: Men efter 5 min körning skriker det nåt för djävligt :-(O)
Jag hörs nog inom en 3 mils radie
Finns det något man kan göra eller är bara att byta i :*O/ gen
av Kena
Jag har samma erfarenhet som du, men det ska visst finnas skrikplattor som man kan sätta dit åxå men det vore väl inte fel om Bt skulle informera om det när man handlar. Jag gjorde som du, bytte tebax till Volvos, då blev det tyst. En sak jag noterade på Biltemas klossar var att kanterna var mer fasade än original, anliggningsytan mot skivan skivan blir ju mindre då. Borde väl nöta belägg och skiva fortare då, eller?
av blådåren
på volvos belägg finns det nån beläggning på baksidan, antar att den hindrar beläggen från att vibrera/skrika ??.
Brukar använda alupasta lr kopparpasta på baksidan :!: :wink: belägget, (pirat-belägg) funkar bra för mej annars petar jag dit en "skrikplatta".
av blådåren
Gör inte jag heller :) .. men ligger alltid på braattha hyllan i garaget :) , sparar alltid om dom ser bra ut.
Användarvisningsbild
av 855glt-97
sylta skrev:Jo kopparpasta smeta jag dit
Men skrikplattor hittar jag inte på biltema
Här är dom
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=89341
av blådåren
ser man på :oops: , nå har inte letat så noga...
"braattha" hyllan har räckt till för min del!.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]