Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dinus740
har en volvo 855 med motor B5202S (10v 2,0) 1996
när jag kör på låga växlar och gasar på så låter de som ett fläktljud.. men de försvinner när bilen är uppe i rätt hastighet, .. händer i början när jag accelerar med andra ord

är de normalt eller vad beror de på? .. låter precis som en fläkt..
låter inte så i andra 850 jag åkt i
av *pettson*
Dinus740 skrev:har en volvo 855 med motor B5202S (10v 2,0) 1996
när jag kör på låga växlar och gasar på så låter de som ett fläktljud.. men de försvinner när bilen är uppe i rätt hastighet, .. händer i början när jag accelerar med andra ord

är de normalt eller vad beror de på? .. låter precis som en fläkt..
låter inte så i andra 850 jag åkt i
skulle det kunna vara så att du hör luften som sugs in i insuget? Alltså ett väsande ljud?
av *pettson*
Dinus740 skrev:ah kanske de.. men ska de vara så hära? slutar låta så fort jag släpper gasen..
Svårt att svara på då saida gett upp sin karriär.
Men eftersom jag inte hört ljuden så kan jag inte garantera detta. Vad DU däremot kan göra är att leta upp om där finns nån läcka? Om du har insugsläcka i t.ex slangen till spjället så hörs det friskt tills du släpper gasen. Inte heller en frisk slang är ljudlös vid gas.
Altenativt har du en fläkt i kupen som är sliten och som lägger sej lite snett vid accelleration och skrapar lite?
Som sagt jag bara gissar. Den enda som kan leta för att få veta är du.
av Dinus740
okej.. men gasar jag på tomgång låter de inte.. känns som de händer när motorn ha belastning.. kör jag sakta på 1 eller 2 i en brant backe så låter de .. nått skrapande hör ja inte.. svårt att titta efter då de bara låter när jag kör
av *pettson*
Eftersom du har en 10V kan du ha grenröret med flex på. Kan det vara så att du hör ett avgasläckage som blir större när du gasar=? Detta eftersom motorn rör på sej? Kika om du har läckage på flexen? Du väntar tills avgaset är kallt och ber nån starta bilen. Håll om flexen o se om det pyser ut avgaser. Bör både kännas med näsa och händer. Släpp sen så du inte bränner dej.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]