Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av miktof
Hallo alla volvo ägare. jag har en volvo 855 årsmodell 95:a som har väldigt låg tomgång. nån som vet hur eller vad jag kan prova att göra för att den ska komma up lite. tacksam för ider. Ha det gött alla. :-)-)
av *pettson*
Tja en sak går ju att göra? Du kan börja med att fylla i motormodell så det blir lättare att ta reda på vad problemet är :wink:
av miktof
min första volvo. räcker det med 850- årsmodell 95- gl. eller du ska ha hela motornummert. om det skulle hjälpa dig!
av *pettson*
miktof skrev:min första volvo. räcker det med 850- årsmodell 95- gl. eller du ska ha hela motornummert. om det skulle hjälpa dig!
Nej bara att du skrev GL gav mej informationen.
Du har alltså en 10V. Det är ju så att det finns 10V och 20v samt 20v turbo och alla tre har olika insprutningssystem. Därav frågan. Eftersom tomgången ändå ska skötas automatiskt kan det vara tid att demontera tomgångsmotorn för att rengöra och smörja den lite. Det KAN vara så att den kärvar lite på tillbakagången.
Användarvisningsbild
av ketto
om du tittar var gasvajern tar vägen nånstans så ser du att den hamnar under en svart kåpa! Under den sitter tomgångsmotorn! Sitter me en kontakt i änden och 2 slangar om ja minns rätt anslutna oxå! Är rund förresten!
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]