Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan,

Nu skulle jag hemst gärna vilja ha hjälp med ett minst sagt störande problem med mitt larm.
Helt random startar larmet när jag sak låsa upp dörren med min nyckel. Ibland kan jag låsa upp och bilen larmar av och alla dörrar öppnas av C-låset. Men så nästa dag så gå larmet igång när jag ska öppna bilen igen.
Det spelar ingen roll vilken dörr jag larma av och öppnar bilen med, men på något vis larmar den bara av ibland.
Detta medför ju att jag behöver snabba mig in i motorytrymmet med världens högsta larmljud i öronen och rycka säkrning nr:6.

Snälla, finns det någon här som kan hjälpa mig?

(äger en volvo 855, årsmodell 94)
Kan vara fel i enheten vid dörrlåset. Har du centrallås, går de andra låsen upp, när du låser upp?

Sen borde larmet tystna om du sätter i nyckeln i lådet och vrider om...

/greenbay
Jag hade något liknande på min 850 från 92. När jag öppna med nyckel så var jag tvungen att vänta ca 2 sekunder på att det klicka till, sen kunde jag öppna utan att larmet började gå. Men om jag öppna dörren precis när jag låst upp med nyckel så börja det tuta.
greenbay skrev:Kan vara fel i enheten vid dörrlåset. Har du centrallås, går de andra låsen upp, när du låser upp?

Sen borde larmet tystna om du sätter i nyckeln i lådet och vrider om...

/greenbay

Japp alla dörar låser upp som dom ska. Men nästa gång larmet går igång ska jag testa som du sa och sätta i nyckeln i låser och vrida om och se om det slutar tjuta. Om det slutar kanske man kan misstänka att låsmekaniskem glappar när den ska larma av och på.
Tompa R skrev:Jag hade något liknande på min 850 från 92. När jag öppna med nyckel så var jag tvungen att vänta ca 2 sekunder på att det klicka till, sen kunde jag öppna utan att larmet började gå. Men om jag öppna dörren precis när jag låst upp med nyckel så börja det tuta.

hmmm. Det räcker för mig att vrida om låset så tjuter det, utan att jag öppnat dörren : /
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]