- lör 25 apr 2009, 10:34
Jag har ett extremt jobbigt fel på min Volvo 850 2,5 20V -92 med automatlåda.
Jag börjar med att beskriva felet:
När jag starta bilen, ibland när den är kall och ibland när den är varm så vill den stanna om jag inte håller gas och även då kan den stanna. Då försöker man starta bilen igen men samma sak händer. Till en början när jag upptäckte felet så gick det ganska bra att starta den men det har bara blivit värre och värre.
Nu så tar vi dom åtgärder jag har gjort:
Bytt tändstift
Bytt fördelarlock
Bytt rotor
Bytt alla tändkablar
Bytt Luftfilter
Bytt bränslefilter
Bytt Bränslepumpsrelä
Detta felet har varit sedan jag köpte bilen. Igår så toga jag bort kamlägesgivaren och håller på att försöka rengöra den, den var kanska oljig eller skitig.
Från vilka årsmodeller passa kamlägesgivaren? Snälla om det är någon som har några tips eller råd så ge mig gärna dom.
Jag ska kolla felkoderna idag och sätta tillbaka kamlägesgivaren.
Jag börjar med att beskriva felet:
När jag starta bilen, ibland när den är kall och ibland när den är varm så vill den stanna om jag inte håller gas och även då kan den stanna. Då försöker man starta bilen igen men samma sak händer. Till en början när jag upptäckte felet så gick det ganska bra att starta den men det har bara blivit värre och värre.
Nu så tar vi dom åtgärder jag har gjort:
Bytt tändstift
Bytt fördelarlock
Bytt rotor
Bytt alla tändkablar
Bytt Luftfilter
Bytt bränslefilter
Bytt Bränslepumpsrelä
Detta felet har varit sedan jag köpte bilen. Igår så toga jag bort kamlägesgivaren och håller på att försöka rengöra den, den var kanska oljig eller skitig.
Från vilka årsmodeller passa kamlägesgivaren? Snälla om det är någon som har några tips eller råd så ge mig gärna dom.
Jag ska kolla felkoderna idag och sätta tillbaka kamlägesgivaren.
Volvo, Ikea och Absolut Vodka - Svenskt!