- tor 23 apr 2009, 19:37
Är i behov av tips o fundering kring ett mysterium.
Var på väg till jobbet, hade kört ca 15min o så la bilen av (S70 -99)
Märkte att gasen inte tog o sen gick varvräknarn ner till noll o så dog bilen.
Testade därefter att starta bilen o resultatet blev att den starta o varvade upp men sekunden efter gick varvräknarn ner till 0 igen o bilen dör.
Så det blev bärgningsbil till Volvo verkstan o dem fick bilen i måndags eftermiddag o nu idag (torsdag) kollade dem på den o då funka den fin fint igen sa dem... Inga problem alls o starta den eller nåt.
Känns lite oroligt o hämta den o leva på hoppet att d inte händer igen.
Frågan är ju vad felet var.
Kan bränslepumpen krånga tillfälligt, alltså kanske vara påväg o pajja.
För som jag fattat det att hade det var bränslefiltret som korkat igen skulle ju inte Volvo kunnat starta o köra bilen.
Finns det nåt annat som skulle kunna vara fel?
Är det värt o byta pumpen för o känna sej lite säkrare o slippa bli strandad in the middle of no where again :)
Var på väg till jobbet, hade kört ca 15min o så la bilen av (S70 -99)
Märkte att gasen inte tog o sen gick varvräknarn ner till noll o så dog bilen.
Testade därefter att starta bilen o resultatet blev att den starta o varvade upp men sekunden efter gick varvräknarn ner till 0 igen o bilen dör.
Så det blev bärgningsbil till Volvo verkstan o dem fick bilen i måndags eftermiddag o nu idag (torsdag) kollade dem på den o då funka den fin fint igen sa dem... Inga problem alls o starta den eller nåt.
Känns lite oroligt o hämta den o leva på hoppet att d inte händer igen.
Frågan är ju vad felet var.
Kan bränslepumpen krånga tillfälligt, alltså kanske vara påväg o pajja.
För som jag fattat det att hade det var bränslefiltret som korkat igen skulle ju inte Volvo kunnat starta o köra bilen.
Finns det nåt annat som skulle kunna vara fel?
Är det värt o byta pumpen för o känna sej lite säkrare o slippa bli strandad in the middle of no where again :)