Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Hej, tänkte höra om det är några som har erfarenhet av låsbara tanklock? Om det finns något fabrikat som funkar bättre än andra.

Hade ett från biltema på min 740 jag hade en gång i tiden. Men det hittade jag i delar bredvid bilen en dag efter jobbet, på infartsparkeringen vid tåget. Fattar ju att man kan komma in i alla typer av tanklock,men kan ju finnas dåliga å mindre dåliga.

Så man vet om de e värt å lägga ca 200kr på ett lock från bilia eller om det e lika dåligt som biltemas för ca 50kr eller va dom tar. Mvh: Thomas
av PDK
Det vet jag inte om dom är inbrottssäkra om det är det du menar.
Men jag köpte nytt från bilia, låsbart då den gamla var kass för övrigt.
Testade en från en annan reservdelsfirma, o den höll inte trycket.
Men det gör bilias iaf.

Men om du inte vill att någon ska slanga bensin så finns det väl fjädrar om inte jag minns fel?
av Uninium
Varför ha låsbart tanklock när luckan låses,visserligen så är det bara köra in mejseln och bryta upp skiten.Men låsbara tanklock är lika enkla att öppna.
av S80_140HK
Nackdelen med låsbara tanklock är ju precis som föregående säger, det blir mer skador när det ska brytas upp..

Knappast att man har sån tur att tjuven ger upp såfort han ser det låsbara.. :x

Fick erfara det på 240n vi hade förut, dem bröt sönder bakskärmen totalt när dem skulle ha bort det låsbara. Dock gav dem upp efter ett tag, men skärmen var ju lika förstörd för det...
Användarvisningsbild
av emwtur
Har haft låsbart på min gamla 740 - men där var tankmätarn kass så man fick köra efter trippmätarn - då ville jag VETA om någon slangat soppa .

Annars,... ähh

/emwtur
av Kermithboy
emwtur skrev:Har haft låsbart på min gamla 740 - men där var tankmätarn kass så man fick köra efter trippmätarn - då ville jag VETA om någon slangat soppa .

/emwtur
Har haft låsbart förr av nästan samma anledning, ville VETA om ngn varit där.

Å kan va skönt me ngn låsning överhuvudtaget nu då min lucka inte låser. Låspinnen kärvar å e opålitlig. Ibland låser den inte upp, har inte orkat kolla felet.
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]