Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sir
hej ja undrar var givaren till värmen i vattnet som gör så att kylfläkten startar sitter??
Bilen är en v70se -99
Skulle uppskatta bilder på kylet där den sitter, och priser på en ny sådan givare.

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av CarMan
det sitter en givaren i termostathuset. den är kopplad till ECm, som i sin tur styr elfläckten.
av Sir
CarMan skrev:det sitter en givaren i termostathuset. den är kopplad till ECm, som i sin tur styr elfläckten.
jo den vet ja om men d e inte den ja menar...
har kollat den o den e hel...
men ska väl sitta nån slgs givare/kännare i kylet som kan spöka med.. eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
vad har du för problem? startar inte kylfläckten? den är relästyrd & det fungerar som jag skrev
av Sir
CarMan skrev:vad har du för problem? startar inte kylfläckten? den är relästyrd & det fungerar som jag skrev
nej den startar inte, men drar ja isär kontakten till termostatgivaren så går fläkten för fullt hela tiden
av *pettson*
Sir skrev:
CarMan skrev:vad har du för problem? startar inte kylfläckten? den är relästyrd & det fungerar som jag skrev
nej den startar inte, men drar ja isär kontakten till termostatgivaren så går fläkten för fullt hela tiden
Tja fläkten startar ju för att du dragit ur givaren.Styrdonet vet inte nåt om hur varm motorn är och därmed så går fläkten igång samtidigt som felkod sätts.
Har bilen gått för varm eller hur kommer det sej att du saknar att fläkten ska stå o gå i normalfallet?
Användarvisningsbild
av CarMan
om du drar isär kontakten till tempgivaren så känner styrenhetan att det är fel på givaren & försäkerhets skull så kör den fläckten konstant, då den inte vet hur varm motorn är.

alltså så funkar allting på sekundärsidan ! & troligtvis på primärsidan
av Sir
Tempgivaren är ny o och ska alltså vara hel..
står ja på tomgång så går bilen varm men fläkten startar ej..
ingen olja i vattnet o inget vatten i oljan..
av *pettson*
Sir skrev:Tempgivaren är ny o och ska alltså vara hel..
står ja på tomgång så går bilen varm men fläkten startar ej..
ingen olja i vattnet o inget vatten i oljan..
Går den varm så den kokar?..
Om den kokar utan att gå varm på mätaren så är det bara att byta locket till expansionskärlet..
Användarvisningsbild
av CarMan
numer 1 när man har problem med bilen är att beskriva problemet. kan vi börja där tack.
vad exakt händer?
hur vet du att bilen går varm?
vad visar tempmätaren (har du dubbelkollat med nått annat)
hur mycke vatten har du, försvinner vatten, trycker den ur sig vatten, kocker den?

allt du kan komma på som beskriver felet
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]