- sön 02 okt 2005, 19:04
Hallo! Finns här någon rutinerad 850 skruvare som kan hjälpa mig att finna felet?
Idag ville min gamla trotjänare inte längre
. Den startade men tvärdog (som om jag vridit av nyckeln) innan jag ens hunnit lägga i växel. Efter det tänder den inte ens.
Startmotorn drar runt helt OK. Det är gnista. Jag får inga felkoder. Bränslepumpen går som den skall. Jag hör den + har bränsletryck vid den främre kontrollventilen på motorn.
Den verkar inte sur för det luktar inte bränsle om bilen.
Jag har provat med startgas men inte ett liv. Jag har kollat så kammen går runt för att utesluta brusten kamrem.
Jag har sökt i forumet utan att hitta något tidigare inlägg som verkar stämma. Möjligen givaren på kammen, men då skulle jag väl inte ha gnista eller?
Hjälp mig snälla!
Idag ville min gamla trotjänare inte längre

Startmotorn drar runt helt OK. Det är gnista. Jag får inga felkoder. Bränslepumpen går som den skall. Jag hör den + har bränsletryck vid den främre kontrollventilen på motorn.
Den verkar inte sur för det luktar inte bränsle om bilen.
Jag har provat med startgas men inte ett liv. Jag har kollat så kammen går runt för att utesluta brusten kamrem.
Jag har sökt i forumet utan att hitta något tidigare inlägg som verkar stämma. Möjligen givaren på kammen, men då skulle jag väl inte ha gnista eller?
Hjälp mig snälla!
Senast redigerad av 1 Robwes2000, redigerad totalt 0 gånger.