Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jes
tjena ska besikta bilen på måndag och nu har luftpumpen fastnat med motorelektronik lampa tänds som följd av detta(att ta ut lampan vid besiktning funkar ej!!).det går däremot koppla ett relä på matar och signal kabeln för att lura systemet och det funkar har jag hört.hjälper inte att nolla i mitt fall .lampan tänds igen min fråga är då vilken kabel till relät är matar och signal.finns en blå/röd ,blå/vit samt en blå?detta gäller en volvo 855se 2.5 10v -95.lite brådis är det oxå!!!VILL BARA SNABB FIXA DET TILL BESIKTNINGEN SEN SKA JAG BYTA PUMP......NOT!!!!
Senast redigerad av 2 jes, redigerad totalt 0 gång.
av jes
tack för alla svar ;)......nu är det fixat eftersom jag är så jävla smart så har jag lyckats lura databoxen efter lite mätningar och funderingar lyckades jag.lampan e släckt och kommer så att förbli!!
av *pettson*
Är man verkligen så smart för att man tagit signalkabeln (manöver till reläet) och lagt på ett vanligt extraljusrelä och sen tagit jorden till manöverjord? Menar då tror systemet att reläet är draget (det går åt ström för att hålla spolen dragen som i normalfallet). Lampan förblir då släckt. I dom andra fallen kopplar ihop 30 matningen med signalkabeln. Vilken av dom har du varit så jävla smart o fixat? För mycket enklare blir det inte..
av jes
*pettson* skrev:Är man verkligen så smart för att man tagit signalkabeln (manöver till reläet) och lagt på ett vanligt extraljusrelä och sen tagit jorden till manöverjord? Menar då tror systemet att reläet är draget (det går åt ström för att hålla spolen dragen som i normalfallet). Lampan förblir då släckt. I dom andra fallen kopplar ihop 30 matningen med signalkabeln. Vilken av dom har du varit så jävla smart o fixat? För mycket enklare blir det inte..
så kanske man kan göra men det är inte rätt.i mitt fall var jag mycket smartare än så klura på den du?!?
av *pettson*
jes skrev:
*pettson* skrev:Är man verkligen så smart för att man tagit signalkabeln (manöver till reläet) och lagt på ett vanligt extraljusrelä och sen tagit jorden till manöverjord? Menar då tror systemet att reläet är draget (det går åt ström för att hålla spolen dragen som i normalfallet). Lampan förblir då släckt. I dom andra fallen kopplar ihop 30 matningen med signalkabeln. Vilken av dom har du varit så jävla smart o fixat? För mycket enklare blir det inte..
så kanske man kan göra men det är inte rätt.i mitt fall var jag mycket smartare än så klura på den du?!?
Vad är inte rätt? Att använda 4 minuters arbete som hålller i evighet?.. Att systemet fortfarande tror att relädelen jobbar? Det måste ju vara extremt dumt eller hur? Särskilt om man har som mål att kanske reparera det hela senare? Det finns säkert 15 sätt till.. men varför bry sej när det finns enkla som fungerar så smidigt? Förstår inte varför man ska vara smartare om man väljer en annan metod bara?
av jes
Jag skojar bara med dej pettson alla sätt är bra förutom dom dåliga!!

besiktade bilen imorse och den gick igenom.tänk att jag fick ner co från 3,2 (0.5)=gräns till 0,0 och hc från 290(100)=gräns 012 genom ett enkelt oljebyte!!så grattis till mej blir många mil i volvon i år mvh/jes
Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]