Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yens
Jag har en 855:a, -93:a GLT med ett fel som många nästan beskrivit, men inte exakt.

Bilen går bra på tomgång från start, men när jag försöker köra iväg så börjar lambda-lampan att lysa och bilen tappar kraft och dör, jag provar att dra upp till ett antal (ca 4000) varv, men det går marginellt bättre, bilen dör nästan hela tiden. Om jag trycker ner kopplingen så slocknar lampan igen, men då och då pallar inte bilen på tomgång heller utan dör medan lambdalampan blinkar till. Det känns nästan som det blir värre när bilen blir lite varm.

Jag har läst om både lambdalampor, luftpumpar och annat. Finns det några duktiga skruvare som kan sett samma sak och kan hjälpa mig.

Härligt forum förresten, här lär man inte kunna hålla sig borta!

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av ketto
Om du tittar på forumet första sida, högst upp, så ser du att du kan läsa ut felkoder på din bil!
av yens
ok, då ska vi se här, jag tror jag lyckades läsa ut felkoden 1-3-1 på A2. Kan det stämma? Det säger mig tyvärr inte mycket... Nu kanske någon har bättre koll.

Tack för hjälpen!

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]