Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Finns detta?
Var det ett tillval?

[youtube]gU9PLohHZV0&feature=related[/youtube]

Om man kollar på filmen ovan så verkar den ha detta. Men jag hittar inget mer om det på google eller något sånt.

OBS! Det är inte SIPS BAG jag är ute efter utan det är skydd för huvudet jag undrar över.

/Kalle
Jo det är "sipsen" du ser

New, larger, second generation SIPS bags

Both S70 and V70 are now equipped with larger SIPS bags which provide more extensive occupant protection against side impacts. It not only protects the chest but also the head. Thanks to new electronic sensors, the system activates the SIPS bags more precisely to meet the situation in different types of impacts. The lower section inflates in just one hundredth of a second, the upper section requires just over two hundredths of a second.
Om det är den "riktiga" stora krockgardinen som du efterfrågar, Kalle? Så kom den först på V70N.
Den stora gardinen, (som gör rätt för namnet gardin), täcker hela främre sidorutan.

Uppe vid listen till innertaket kan du läsa "inflatable curtain".
@ sewe: När kom den nyare generationens SIPS ?

@camaro69: Ok. Det som jag frågar nu efter är skydd för huvudet, även fast det inte täcker hela sidorutan.
@ Kalle

När du använder uttrycket "gardiner" så pratar vi S80 eller V70N. :wink:

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]