Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomas67
Har en -95 T5 som jag monterat en chipad styrbox i från Motornord.
Laddtrycket svajar ordentligt om man håller ex. halvgas, från nålen rakt upp till en bra bit upp på vitskalan och ner igen och upp och ner osv...
Ökar man ytterliggare så hackar den, nästan som att den går emot ett varstopp fast den inte gör det, verkar komma med laddtrycket.
Kan det vara att den misstänter, tappar en cylinder när det laddar på ?
Har hört att 850 är känsliga när det gäller tändstift ?
Vid normal dagskörning går den som en klocka mjukt och fint utan problem, det är bara när man laddar på lite.

Med standard boxen finns inga av problemen ovan, laddar naturligtvis inte lika mkt då.

Är det någon som har några ideer ?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Problem under laddtryck kan väl egentligen komma ut antingen dåliga tänddelar eller igensatt bränslefilter. Har du t.ex för dåliga stift eller fel gap så kan man blåsa ut gnistan, men det är ingen unikt för 850.

Bekant hade liknande bekymmer på sin, snabb koll avslöjade att det va samma tändkablar i den nu efter 25000 mil som från fabrik och efter byta av tänddelar så gick den avsevärt bättre.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Phantom skrev:Är det någon som tidigare skruvat på wg-stången kan väl även det påverka när bilen laddar :???:
Det kan det göra, men det gör egentligen bara trycket stabilare så länge man inte hamnar i surge.
av Thomas67
Ska byta kablar och stift och se vad som händer. Bytte rotor och lock förra sommaren då dom såg för taskiga ut...kalarna + stiften håller säkert samma kondition förmodar jag.
Mvh Thomas

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]