Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Antar att det är en 99 eller 00 då...?
Jag brukar bara lossa slangen, slangklämman brukar vara riktad åt helt fel håll...
Sen en 1/4" spärr med kort förlängare och 10-hylsa. Och så får du lossa fästet bak på startmotorn om kabeln går innanför det. Lite trångt, men det går.
Jag gör allt uppefrån, o jag tar inte bort nånting alls.
bort med slangen in til luftrenaren
bort med slangen från IC till ETM & sen lossar man ETM. ska den återmonteras så måste startmotorn demontaras, annars kan du klippa kabeln
Ok!
Har förr i tiden själv bytt bla. 2st växellådor på gamla saabar.Men tycker det här är trångt.
Ska göra ett till försök med mina jumbohänder att komma in emellan kylaren och insuget.
Vad kan ett beg spjäll på skroten kosta, ni som har bytt.
har man full histori på bilen så kan man få spjället bytt för 3500:- på volov ! (bilen får inte ha varit trimad m.m.)
kräver ju också att man testat att lösa problemet med nya mukvara o rengöreing spjäll o vevus vent först.
Jotack
Hörde att TV programmet PLUS hade kastat volov förr då med dåliga spjäll.
Så att mjukvaran var gratis att ladda ner idag enligt mekonomenverkstad, som ringt och pratat med volovsupport telenummer som ingen privat kan ringa o fråga.
Bokade tid på volov och gjorde mjukvaruuppdatering, han provkörde och tog BRA betalt, och sa att bilen gick bättre nu.
Det gick över kan jag säga, den går som vanligt, dock tänds aldrig ETS-lampan så bilen går ju att köra.
När den tändes blev jag rädd på E4:an. Gick ju som en EU moppe.

Därför vänder jag mig hit nu.
Skall bryta mig ner under huven den närmast kommande tiden.

Palle
om nu mekonomen säger at mjukvaran är gratis, så kan dom väll ladda ned den ått dig gratis !
Det är ju knapast din återförsäljares fel at mekonomen står o hitar på masa saker, det är heller inte din återförsäljares fel att volvos gas spjäll krånglar.

(skilj på återförsäljare & fabrikant)

det är ju tillexempel inte elgigantens eller on off:s fel om Philips har et febrikationsfel på en TV.

Hur långt har bilen gått?
var gjordet 16000 mila servicen? & hur gjorde dom med vevhusventilationen på den servicen?

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]