Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
Bilen är en -00 V70 AWD men frågan är då om Bitema har bromsklossar bak till denna bil? Antingen är jag helt blind och / eller förvirrad för hur jag än läser ser jag bara "ej AWD" i listorna. Har AWD andra bromsok jämfört med FWD?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Helt annan bakvagn och helt andra bromsok, japp.
Jag fick för mig att det var samma som till 960 med delad bakaxel, så jag tog en titt på Mekonomen. Och visst, det är samma artikelnummer! Så du borde kunna använda Biltemas 65-9043.

Men det finns ju alltid en chans att jag har fel...
Användarvisningsbild
av CP2
Utmärkt, tack för besked! Hade jag bara kopplat på hjärnan borde jag ju kunnat komma på att det borde vara skillnad. :P
Användarvisningsbild
av CP2
Jaha, man sliter ner bromsoken, öppnar paketet och........konstaterar att det ändå var fel.... :(
På min skrinda ska det visst vara 65-001 istället.
Användarvisningsbild
av fxr-90
Joo..så kan det bli..Så jäkla tråkigt..Därför köper iallafall jag grejer i volvobutik eller på dom större bildelskedjorna där dom kan söka på reg-nr..
av *pettson*
fxr-90 skrev:Joo..så kan det bli..Så jäkla tråkigt..Därför köper iallafall jag grejer i volvobutik eller på dom större bildelskedjorna där dom kan söka på reg-nr..
Trådskaparen hade ju ypperligt kunnat söka på sitt regnr på t.ex autoexperten eller andra sidor och sen jämfört med andra modeller. När artikelnumret återkommer så är det samma del på den modellen. Att man själv inte gör så innebär egentligen inte att stället han gick till var sämre på nåt sätt?
Användarvisningsbild
av CP2
Biltema Malmö hade inga bekymmer med at ta tillbaka de felaktiga bromsbeläggen så det var inte Biltemas fel jag valde fel i hylorna. Nästa gång jag ska byta bromsdetaljer vet jag direkt vilka prylar jag behöver, antingen jag handlar på Biltema eller någon annanstans. Att hitta rätt saker till sin bil kan vara en djungel; AWD är lite speciellt på så sätt,tex påstår samma Biltema att de inte har bromsok fram till min bil, speciellt underligt eftersom de hade bromsbelägg som passade.

Gummidamasken höger fram hade lossnat/var trasig/deformerad och kolven hade därmed fastnat pga rost.
av Cedrix
Jag brukar också använda Biltema klossar, men de 2 sista bilarna jag satt in dem i har börjat skrika (tjuta utav bra he**vete) bak. Är det någon annan som också upplevt detta med Biltema klossar?
av *pettson*
Har upplevt skrik bak med MÅNGA olika märken..

Biltema
volvo
TMD
Ferodo
RH

säkert några flera. Men alla har tystnat med schims.
Användarvisningsbild
av fxr-90
fxr-90 skrev:
Joo..så kan det bli..Så jäkla tråkigt..Därför köper iallafall jag grejer i volvobutik eller på dom större bildelskedjorna där dom kan söka på reg-nr..

Trådskaparen hade ju ypperligt kunnat söka på sitt regnr på t.ex autoexperten eller andra sidor och sen jämfört med andra modeller. När artikelnumret återkommer så är det samma del på den modellen. Att man själv inte gör så innebär egentligen inte att stället han gick till var sämre på nåt sätt?
Jag menar absolut inte att Biltema är dåligt..Handlar mycket grejer där..Det jag menar är att jag av bekvämlighet handlar över disk om det finns några tveksamheter..Oftast har expediten den erfarenheten så att man får rätt grejor direkt....
Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]