- lör 07 mar 2009, 14:38
Hej har en V70 T5 från -98
Den har slutat ladda (batteriet inte turbon
) men ladd lampan lyser inte utan all elektronik började bara spöka och gå på halvfart. Mätte spänningen vid tomgång och den ligger på ca 12,3 volt (borde vara 14v jag vet) men om jag gasar så ökar den lite till ca 12,7 så den ger ju lite ladd..
Är det något speciellt spök för denna sortens bil? eller
Kan det vara ett av kol stiften som hängt sig eller gått av?
Men ett nytt laddrelä kostar ju skjortan så vet nån om man bara kan byta kol stiften från nått annat typ billigt 240 relä och bara löda dit kolen? ??
Och om jag nu ska lös med generatorn är det lättast att ta bort servopumpen och hela fadderullan som sitter ovanför eller går det att skruva lös på plats om man inte har korvfingrar?
Tacksam för alla tips och ideer !! Tjing
Svar1: Hej jo laddlampan lyser när man slår på tändningen..
Svar2: Men kylfläkten startar inte direkt, asså jag vet inte om den går då jag kör men den startar ju inte då jag står på tomgången och då borde ju den ladda normalt?? Men jag ska prova ditt tips och se om det inte är lösningen på mysteriet!
Den har slutat ladda (batteriet inte turbon

Är det något speciellt spök för denna sortens bil? eller
Kan det vara ett av kol stiften som hängt sig eller gått av?
Men ett nytt laddrelä kostar ju skjortan så vet nån om man bara kan byta kol stiften från nått annat typ billigt 240 relä och bara löda dit kolen? ??
Och om jag nu ska lös med generatorn är det lättast att ta bort servopumpen och hela fadderullan som sitter ovanför eller går det att skruva lös på plats om man inte har korvfingrar?
Tacksam för alla tips och ideer !! Tjing
Svar1: Hej jo laddlampan lyser när man slår på tändningen..
Svar2: Men kylfläkten startar inte direkt, asså jag vet inte om den går då jag kör men den startar ju inte då jag står på tomgången och då borde ju den ladda normalt?? Men jag ska prova ditt tips och se om det inte är lösningen på mysteriet!
Senast redigerad av 1 bobbyfix, redigerad totalt 0 gånger.