Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte det väl är dags byta framöver då den gått 12500 vid senaste bytet och nu har den passerat 20.000 mil.

Mailade Bilbolaget och frågade om pris för byte av kamrem, vattenpump och rullar..

Fick svar 4195:-, vad säger ni som har erfarenhet om detta? Delarna kostar ju en slant och jobbet vet jag ännu inget om vad det riktigt innebär, har mest byggt B20-motorer jag så jag antar det är lite annorlunda :)
har inga referenser ang priset men jag förespråkar att kamremsbyten görs hos volvo så man har vettiga garantier om något skulle gå snett.
byt dock allt som du skriver.

detta är ju iofs min mening och delas inte av alla :D

claes
av *pettson*
Bengan75 skrev:Tänkte det väl är dags byta framöver då den gått 12500 vid senaste bytet och nu har den passerat 20.000 mil.

Mailade Bilbolaget och frågade om pris för byte av kamrem, vattenpump och rullar..

Fick svar 4195:-, vad säger ni som har erfarenhet om detta? Delarna kostar ju en slant och jobbet vet jag ännu inget om vad det riktigt innebär, har mest byggt B20-motorer jag så jag antar det är lite annorlunda :)
Inget att tveka om. Ingår allt det där i priset samt inkl glykol så är det enormt billigt. Det är trots allt mera tid och som du säger mera material.
Nu har bilen varit inne, och inget har blivit gjort..

Tydligen läckte nån packning till oljepumpen så mycket att de inte ville byta rem, och de hade den inte hemma så jag får vänta till tisdag för att få allt åtgärdat.. 900 kronor extra skulle det bli i jobb + packningar.

Vad tror ni meckare om detta? Är det nåt vanligt?
nä det är inte vanligt (hade det varit vanligt, så hade dom haft delar hemma)

det var ialla fall seriöst att inte byta rem !
Så då bar rembytet fixat, nästan utan anmärkning.

Vattenpumpen bytte de INTE, de tyckte det var onödigt allt såg bra ut.

Däremot så fixade de oljeläckaget, står "Byte oljepump inkl packning samt o-ring" på kvittot men jag antar de inte bytt pump?

Dessutom bytte de multiremmen då den va dålig..

Totalt gick det alltså på 3700 spänn inkl.allt och då hade de fyllt på kylarvätskenivån oxå som va låg då jag kom in.. En liter olja köpte jag själv då den läckt lite sen läckaget.

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]