Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja...

Gäller en volvo v70 glt -97 (B5254S) man.

Var inne idag och läste av felkoden..
"adaptiv lambdareglering gräns överskriden vid tomgång" var den felkoden jag hade...

Någon som ochså har haft den och som kan berätta vad de var som var fel osv..??

Tacksam för svar..

Mvh lasse
kolla mafen, samt insugslegage (kolla specielt den lilla tunna slangen i bavaln på insugsröret, mot servopumpen)
MAF= luftmase mätare
baveln= gaveln
Jaja :D Nu e jag med på noterna..
Ska kolla lite.. Men med min vanliga j*vla otur e de väl spjällhuset som har gett upp eller en liten snuskig spricka i insuget eller nått...
jag har aldrighörtalas om ett spjälhus som går sönder på en såndär, så du kan nog sova lugnt
av *pettson*
GhostKnight skrev:Tja...

Gäller en volvo v70 glt -97 (B5254S) man.

Var inne idag och läste av felkoden..
"adaptiv lambdareglering gräns överskriden vid tomgång" var den felkoden jag hade...

Någon som ochså har haft den och som kan berätta vad de var som var fel osv..??

Tacksam för svar..

Mvh lasse
Jag är mera intresserad av KODEN.. :-)-) Än någons tolkning ändå ;-//
ofan... tycker jag läser många inlägg om att de e många spjällhus som ger upp och att dom kostar skjortan att köpa, men de kanske beror på vilken motor man har eller e de samma spjällhus till dom flesta v70-motorerna?
av *pettson*
GhostKnight skrev:ofan... tycker jag läser många inlägg om att de e många spjällhus som ger upp och att dom kostar skjortan att köpa, men de kanske beror på vilken motor man har eller e de samma spjällhus till dom flesta v70-motorerna?
Spjällhusen det tjatas om är en speciell nyare variant som finns på vissa modeller 1999 och sen framåt.
pettson : hehe jag såg ju inte displayen på felkodsläsaren så jag kunde ju inte se vad de var för KOD =) De var vad verkmästaren sa att den betydde men inte vad de var för kod-nr...

Om de nu var de du menade?!?
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]