Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmis
Hej Alla... :-)-)

Har problem med min volvo. Kan börja med att det är en volvo 855 2,5SE 95:a.

Vi var ute i skogen med grabben nu i helgen och när vi skulle köra därifrån så startar bilen som vanligt, men efter drygt 5 sekunder stänger den sig själv.
Efter det har jag inte fått igång bilen. Några veckor sen började motorlampan lysa. Läste av koderna, var då: 4-4-2 samt 2-2-5 om det har med stängningen att göra?!? Har bytat luftpumpsrelät samt idag bytat rotor och fördelarlock. Men utan framgång. Motorn går runt men tänder inte.
Sen tänkte jag kolla om där hade kommit fler felkoder men får inte rätt på det. Den börjar inte blinka. Blinkar bara när jag trycker på knappen.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Tack på Förhand.
Användarvisningsbild
av Erico
Kolla om bränslepumpen går igång när du slår på tädningen, man hör ganska väl när den pumpar upp trycket för att sedan tystna efter ett par sekunder. Hade liknande symtom på min 855 när pumpen var slut.
av *pettson*
Koderna du nämnt har inget med motorn att göra vad gäller tändväg.
Har du skruvat ur ett stift och kontrollerat att du har gnista?
Går motorn lite väl lätt? Eller går den tungt och har bra kompression?
av klykan
Är väldigt långt från expert men jag hade ett liknande problem där pumpen också fungerade när tändningen slogs på. Kollade närmare och märkte att efter start fanns ingen ström till pumpen och bilen dör. Kan ju kolla om pumpen går efter star iaf. För mig var det bara att byta bränslerelä så funkade bilen igen!

Jag hoppas det löser sig för dig!!
av Malmis
Pettson: Får kolla det imorgon. Har bogserat bilen till morsan på landet. Tack!

Klykan: Jag får inte igång bilen. Den startar inte ens. Men tack ändå! :D
Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]

244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]