Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av birger24
Tja!
Undrar om det är svårt/komplicerat att byta strålkastartorkar motorn på höger sida.
Min har troligen dött och behöver bytas.
Sen undrar jag vart man kopplar in en felkodsläsare, och vilken modell man ska ha/köps vart ?
Båda sakerna som jag vill ha hjälp med jäller en V70 2,5se -98 år's modell.

Tack för all hjälp på förhand!!!
birger24 skrev:Tja!
Undrar om det är svårt/komplicerat att byta strålkastartorkar motorn på höger sida.
Min har troligen dött och behöver bytas.
Sen undrar jag vart man kopplar in en felkodsläsare, och vilken modell man ska ha/köps vart ?
Båda sakerna som jag vill ha hjälp med jäller en V70 2,5se -98 år's modell.

Tack för all hjälp på förhand!!!

Bara att plocka bort strålkastaren och byta motorn. Sen tror jag att du har ett uttag för läsare i mittkonsolen.
på min V70 var det inte bara ta bort strålkastaren,motorn tog emot kabelstammen så man fick lossa kåpan till databoxen och flytta undan kabelhärvan för att få ut motorn.
OBD uttaget sitter mycket riktigt i mittkonsollen under armstödet :D
av birger24
Tack för alla svar!
Synd sewe att du inte orkar ta bort dina torkarmotorer, hadde järna tagit/köpt dom!
Ang. felkodsläsaren, vart köper man en lättast som inte är för dyr och som funkar bra!?
Du och jag står inför samma jobb birger24, ska plocka ner skitet imorgon för min fungerar igen (dock mycket trögt) så jag var snabb att rycka elen så den inte bränner när jag spolar. Plocka ner imorgon, rengöra och smörja upp mycket noga. Verkar svårt att få tag i en beg till ett humant pris så jag ger iaf detta ett försök först. I Haynes boken står exakt hur man går till väga, ser ändå rätt lätt ut. Återkommer
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]