Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andy1983
Min torkararm till höger framlampa fastnade, kände då lite nätt på den (försökte trycka tillbaka den neråt, mycket lugnt dock) och då bröts hela skiten av. Vad kan vara fel? Att den bröts av fattar jag ju varför, gjuten aluminium blir ju nött med åren och den är ju inte byggd för att dra i. Men varför fastnade den? Den pekade rakt upp, och jag körde med spolningen upprepade gånger för att få den att gå tillbaka efteråt men den ville inte mer? Kan motorn ha skurit? Reläfel? Om relä, var sitter det och i så fall finns det ett till höger och ett till vänster då vänster funkar ännu? Den vänstra armen har ibland inte gått helt tillbaka till sitt läge, men det har bara varit att spola lite igen så har den gått tillbaka. Men nu var det högra, den har alltid gått innan. Vem säljer armarna? Inte skruvat.se iaf, har kollat. Snälla hjälp mig, skit fult med bara en torkare och lampan blir ju full av salt och skit från vägen. Bilen är en v70

?:-/

Tack
Användarvisningsbild
av Nexus
inget ovanligt motorena ger upp , har bytt båda mina då de gjorde som du beskriver fastnar i vändläget. Fick ner de gonom att lossa kontaktstycket och dutta ihop det till från så gick torkaren ner i små intervaller.
Jag bröt av ena armen och fick tag i en via forumet.
av Andy1983
Men kan man fixa till motorn eller den är helt kapslad? På laga.se kostar en beg motor 8-900 spänn, känns rätt dyrt alltså. Konstigt att den bara lägger av tycker jag, den har ju funkat kanon innan utan missljud och liknande. Tips snälla, vill inte betala 800 kr i onödan
Användarvisningsbild
av Nexus
jag bröt isär min motor bara för nyfikenhetens skull och det var inget som kärvade så jag tror det är elektroniken i motorn som inte vill samarbeta. Lägg in en köpes annons på forumet: jag köpte mina av solstad på forumet kostade 150/st :D
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]