Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har en s70 2.4 T 99 som jag satte på öppet filter..funkade fint i 2 veckor sen började strulet..först gick en tändspole på cyl 1...sen ville inte lambdasonden vara med längre..nån som vet om dom sakerna som gick sönder har ett samband med att jag satte på ett öppet filter?..och om det är bra att filtret sitter direkt på lmm...? tänkte om man ska ha nått rör imellan lr nått..?

en annan fundering är stolsvärmen på förarsidan..ska det verkligen elda i arselet.. =)går knappt att sitta..

tacksam för svar..
Grammse skrev:jag har kört med öppet filter året runt i snart 2 år utan minste problem.
Tändspole är ju inget ovanligt de går sönder efter en tid, lamda lika så.

alltså så ska den inte vara några bekymmer att sätta till baka de öppna filtret..är ju lite rädd att det ska bli samma sak igen..det är ju inga allvarliga fel, men behöver bilen varje dag så..
av *pettson*
Blommen83 skrev:
Grammse skrev:jag har kört med öppet filter året runt i snart 2 år utan minste problem.
Tändspole är ju inget ovanligt de går sönder efter en tid, lamda lika så.

alltså så ska den inte vara några bekymmer att sätta till baka de öppna filtret..är ju lite rädd att det ska bli samma sak igen..det är ju inga allvarliga fel, men behöver bilen varje dag så..
Det har inget som helst samband..
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]