- tor 08 jan 2009, 15:03
#248786
Hej alla glada Volvo ägare, jag köpte mig en billig bil, 855t -94, köpte den som renoveringsobjekt då ägaren trodde det var turboras på den.
Det var oxså anmärkning på bilprovningen på oljeläckage, å visst motorn är ordentligt oljig, började med att ta bort kåpan till tändstiften, vad hittar jag då, jo tändstiftbrunn 1 & 2 är helt fyllda med olja, alltså HELT, hela stiftet var under olja...
Ok ska kolla vevhusventen på den, river och hittar detta:

vad gör den slangen i mellan block & startmotorn där?

den ska väll sitta här...lite olja kvar, bara grovt rengjort...

Annars såg det ju fint ut



Fråga, varför gör man på detta viset?
en lös slang som nått ljushuvud inte vetat var han skulle sätta den eller?
eller är det nått annat bluff knep? jag kan iallafall inte hitta någon anledning till att göra såhär?
Var köper man billigast sånna specialklammer?
Det var oxså anmärkning på bilprovningen på oljeläckage, å visst motorn är ordentligt oljig, började med att ta bort kåpan till tändstiften, vad hittar jag då, jo tändstiftbrunn 1 & 2 är helt fyllda med olja, alltså HELT, hela stiftet var under olja...
Ok ska kolla vevhusventen på den, river och hittar detta:

vad gör den slangen i mellan block & startmotorn där?

den ska väll sitta här...lite olja kvar, bara grovt rengjort...

Annars såg det ju fint ut



Fråga, varför gör man på detta viset?
en lös slang som nått ljushuvud inte vetat var han skulle sätta den eller?
eller är det nått annat bluff knep? jag kan iallafall inte hitta någon anledning till att göra såhär?
Var köper man billigast sånna specialklammer?
Kör 264GL 1975 : V70 T6 AWD