Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av loomis
Hej har ett problem lamdalampan tänds, om jag nollar allt med minuspolen kan jag köra utan att den tänds men efter jag har stängt av o startat igen då lyser den,bilen går helt ok men den pendlar på tomgången när jag har växelläge i men sätter jag den på n så blir tomgången lite högre o lägger jag i driven så pendlar den

tacksam för svar
av *pettson*
Läs ur ALLA koder, ÄVEN automatlådans..
Det är så att även automatlådan kan tända miljölampan i vissa fall. Och det kan den göra utan att pilen blinkar som indikerar felfunktion på lådan.
Det finns ett 30tal koder som tänder miljölampan.
*pettson* skrev:Läs ur ALLA koder, ÄVEN automatlådans..
Det är så att även automatlådan kan tända miljölampan i vissa fall. Och det kan den göra utan att pilen blinkar som indikerar felfunktion på lådan.
Det finns ett 30tal koder som tänder miljölampan.

hur läser jag felkoderna det sitter inte en sån diagnostikenhet i denna
Phantom skrev:Börja med att läsa ut vilken/vilka felkoder bilen larmar för som redan nämnts, sen är det lättare att komma med tips :wink:
Lägg gärna till vilken motor du har i bilen.

hur läser jag felkoderna det sitter inte en sån diagnostikenhet i denna
en slö jäkla 2,0
Phantom skrev:Om du inte känner någon som har en felkodsläsare så kan du åka till volvo eller någon annan mekaniker som kan hjälpa dig. Kostnaden för att läsa ut koder kan vara från 0kr och upp till några hundralappar.

ska testa det imorgon har tagit loss tomgångsmotorn för rengöring ska se vad som händer efter det
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]