Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andy1983
Som frågan lyder, kan man kolla felkoder på en v70 -98 med en sån dosa som sitter i tex 740/940/850? Eller det finns inte mer? Är det verkstad som gäller då eller? Har ingen OBD läsare då det verkar svårt och dyrt att få tag i en som faktiskt funkar. Tacksam för svar
av pigge
Då lånar jag tråden och frågar: Finns det läsare som funkar men inte kostar skjortan? Man blir ju tveksam på OBD II-läsare från Biltema och liknande men vad vet man.

Nån som kan tipsa om fungerande "handläsare". Själv har jag dock en V70 GLT -00 med CANBUS-systemet

Tacksam för alla tips, helst om ni har testat läsaren själva så att ni vet om den funkar

//Pigge
av *pettson*
pigge skrev:Då lånar jag tråden och frågar: Finns det läsare som funkar men inte kostar skjortan? Man blir ju tveksam på OBD II-läsare från Biltema och liknande men vad vet man.

Nån som kan tipsa om fungerande "handläsare". Själv har jag dock en V70 GLT -00 med CANBUS-systemet

Tacksam för alla tips, helst om ni har testat läsaren själva så att ni vet om den funkar

//Pigge
Finns inget att vara tveksam över vad gäller biltemas läsare. Det står EXAKT vad den ska kunna läsa och den läser exakt det också. 99% av felen som uppstår i myten om felavläsning är att det är läsaren som är felaktig. Så är inte fallet. Fallet är att kunden inte har en endaste jäkla aning om vad hans/ hennes önskade läsare ska kunna läsa för system eller språk. Dom köper då det billigaste och det kanske inte fungerar då det inte är rätt apparat. Följdaktligen haglar det varningar om att billiga läsare inte kan läsa ur bilar utan att allt är bluff.. I själva verket vågar inte folk erkänna att dom inte hade en susning om sånt och att dom valde fel..
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]