Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ohlin
det bara klickar när jag skall starta...har bytt startmotorn men det hjälpte inte
sitter ett gammalt larm som förra ägarn kopplat bort sa han..har inte någon fjärrnyckel låser och öppnar med
nyckel. kan det finnas en startspärr änndå....bilen blev så här plötligt en kväll inga problem under året som jag haft bilen
det är en 855 glt 94
av *pettson*
ohlin skrev:det bara klickar när jag skall starta...har bytt startmotorn men det hjälpte inte
sitter ett gammalt larm som förra ägarn kopplat bort sa han..har inte någon fjärrnyckel låser och öppnar med
nyckel. kan det finnas en startspärr änndå....bilen blev så här plötligt en kväll inga problem under året som jag haft bilen
det är en 855 glt 94
Om det bara klickar så fungerar ju solenoiden. Nu återstår att du får kika om 30+ alltså strömkabeln från batteriet hamnade på rätt plats ihop med resten av dom viktiga kablarna.
Du får även kontrollera om jordkabeln på växellådan är hel och är ordentligt kopplad till både kaross och batteri.
Mej veterligt stänger inget larm av huvudströmmen till startmotorn. Däremot 50+ som du just fått att fungera (tillslag solenoid)
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]