Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magfei
Tja.

Har upptäckt ett bensinläckage på min 850 GL -94 av det lite mindre slaget iofs. Men ändå... :???:

Har förstått att det kommer bakom/framför höger bakhjul. Att jag skriver både bakom och framför beror på att jag inte riktigt vet.
Det har bildats en liten fläck på min parkeringsplats, plus att jag känt bensinlukt just höger bak.

Har inte haft möjlighet att hiss upp och kolla ännu. Ska förhoppningsvis kunna göra det någon gång de närmaste dagarna.

Tänkte mest kolla om det är någon som kanske har varit med om ungefär samma sak?
Vad det i så fall varit?
Är det kanske ett "typiskt 850 fel"?
Typ rostigt filter?

Det är ju inte så att det rinner ut. Utan av det något mindre slaget alltså.

Har fattat så långt att det knappast kan vara tanken, då jag kollat runt lite och fått veta att den tydligen är av plast.

Vore najs att höra lite åsikter, insikter och eventuella lösningar på vad det kan vara. :)

Fridens...
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Filtret sitter ju framför höger bakhjul, så det kan ju va nåt med antingen själva filtret eller nån av slangarna. Svårt att säga utan att hissa upp den och kika efter, Kan va ide att ha tändningen på så pumpen går då bör man ju se vartifrån det droppar.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Om det inte är bytt på länge så har det säkert rostat hål i filtret.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]