Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sterf
Jag har en 855-94 2,5 10V som inte vill starta! Den var på besiktning i måndags och fick anmärkning "gasreglage funktion osäker" och besiktningsmannen sa att den kan vägra starta närsomhelst pga. detta. Den har också haft den dåliga ovanan att stanna under körning sedan ett par veckor. ispropp tänkte jag men k-sprit hjälpte inte. Nu vill den alltså inte överhuvidtaget starta, startmotorn går runt och den tänder till ibland men stannar direkt. Några ideer? :?:
av 850gltdude
sterf skrev:Jag har en 855-94 2,5 10V som inte vill starta! Den var på besiktning i måndags och fick anmärkning "gasreglage funktion osäker" och besiktningsmannen sa att den kan vägra starta närsomhelst pga. detta. Den har också haft den dåliga ovanan att stanna under körning sedan ett par veckor. ispropp tänkte jag men k-sprit hjälpte inte. Nu vill den alltså inte överhuvidtaget starta, startmotorn går runt och den tänder till ibland men stannar direkt. Några ideer? :?:
Tja!!

har haft en likadant problem, ja bytte alla tändstiften, rengjorde lite tändkablarna, lite småfixa så fick ja igång den.
av sterf
OK, tack för tipset. Någon fler som har någon idé? Vad menas t.ex. med gasreglage? är inte det en massa olika delar?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Gasreglage ser jag som allt mellan pedalen och spjället, men vad det skulle ha med startproblem att göra förstår jag inte.
av sssljo
Skulle ta en koll på bränsle sidan, Relä eller pump. Kan vara så att reläet har varit på väg att kasta in handuken därav plötsliga stopp tidigare. Men kan också vara pumpen som har tröttnat och det är en större affär så kolla reläet först.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]