Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dimman
E det nån som vet vad det kan vara för fel när fläkten dör efter ett tag när man har den på hög hastighet ,men den går bra när man har den på mellan fart ? Det sitter en ny fläktmotor i !!! kan det vara ett relä ???isåfall vart sitter det om det e det ? Bilen är en volvo 850 glt 95:a!!!
av *pettson*
Dimman skrev:E det nån som vet vad det kan vara för fel när fläkten dör efter ett tag när man har den på hög hastighet ,men den går bra när man har den på mellan fart ? Det sitter en ny fläktmotor i !!! kan det vara ett relä ???isåfall vart sitter det om det e det ? Bilen är en volvo 850 glt 95:a!!!
Du har med andra ord vanliga hastigheter på fläkten. Då har du också ett relä sitter till vänster om fläkten. Det reläet sköter hastighet 4. Det brukar brännas sönder ibland.
av addoshi
Jag får passa på och fråga i samma tråd.
Jag har en volvo 850 SE och fick också problem med kupéfläkten. Symptomen är att den funkar ibland och ibland inte. Alla hastigheter funkar 1-4 som de ska när den är väl igång, men den lägger av ibland eller inte vill starta alls, och jag har märkt att när jag kör över farthinder och dylik så kommer den igång. När jag stänger av motorn och har nyckeln i radioläge och sätter på fläkten så hör jag att något låter i instrumentpanelen.

Är det reläet som är kass, eller något annat. Jag tänkte att jag ska plocka av handskfacket och kolla i morgon, men vore tacksam om någon kunde tipsa om vad som kan vara fel, och vad jag borde kolla på i så fall.
av *pettson*
addoshi skrev:Jag får passa på och fråga i samma tråd.
Jag har en volvo 850 SE och fick också problem med kupéfläkten. Symptomen är att den funkar ibland och ibland inte. Alla hastigheter funkar 1-4 som de ska när den är väl igång, men den lägger av ibland eller inte vill starta alls, och jag har märkt att när jag kör över farthinder och dylik så kommer den igång. När jag stänger av motorn och har nyckeln i radioläge och sätter på fläkten så hör jag att något låter i instrumentpanelen.

Är det reläet som är kass, eller något annat. Jag tänkte att jag ska plocka av handskfacket och kolla i morgon, men vore tacksam om någon kunde tipsa om vad som kan vara fel, och vad jag borde kolla på i så fall.
Kolen i din motor är slut.. byt motor så upphör problemen.
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]