Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lången
Hej

Volvon har börjat krångla :cry: Den vill inte starta, startmotorn snurrar på bra så det är inte batteriet. Problemet började förra helgen, skulle åka in till stan men bilen vägrade starta, dan innan gick den hur bra som helst! En is propp i bränslet tänkte jag för det var jävligt kallt och bilen har åkt in och ut ur varm garaget hela tiden så det har nog blivit lite kondens i tanken, sprang i väg till närmsta mack och köpte K-sprit och tömde i. Gick in och tog mig lite sprit själv för att dämpa den värsta ångesten. Bilen fick stå några timmar, gick ut sen på kvällen och provade starta och den hoppade igång, NICE tänkte jag :-)-) då var det ordnat då och vred av och gick in och fortsatte med groggen 8) Sen har bilen stått tills i dag ( det är kärrigens bil ) och nu är den likadan, vägrar starta. Nu är vädret milt, knappt minus grader som det var förra helgen. Nån som har något tips vad det kan vara, har inte felsökt nått än då jag inte är hema på orten just nu. Kan proppen sitta kvar? Verkar långsökt :???: Tips och trix mottages tacksamt!

Mvh: Lången
av *pettson*
Lången skrev:Hej

Volvon har börjat krångla :cry: Den vill inte starta, startmotorn snurrar på bra så det är inte batteriet. Problemet började förra helgen, skulle åka in till stan men bilen vägrade starta, dan innan gick den hur bra som helst! En is propp i bränslet tänkte jag för det var jävligt kallt och bilen har åkt in och ut ur varm garaget hela tiden så det har nog blivit lite kondens i tanken, sprang i väg till närmsta mack och köpte K-sprit och tömde i. Gick in och tog mig lite sprit själv för att dämpa den värsta ångesten. Bilen fick stå några timmar, gick ut sen på kvällen och provade starta och den hoppade igång, NICE tänkte jag :-)-) då var det ordnat då och vred av och gick in och fortsatte med groggen 8) Sen har bilen stått tills i dag ( det är kärrigens bil ) och nu är den likadan, vägrar starta. Nu är vädret milt, knappt minus grader som det var förra helgen. Nån som har något tips vad det kan vara, har inte felsökt nått än då jag inte är hema på orten just nu. Kan proppen sitta kvar? Verkar långsökt :???: Tips och trix mottages tacksamt!

Mvh: Lången
Absolut vanligaste felet är antennringen som inte läser av nycklarna ordentligt. Det gör att startspärren är i och därmed startar inte bilen för dej.
av Lången
Har sökt lite på forumet och läste en del om antennringen, verkar rätt troligt att det är den. Ska kolla lite mer när jag kommer hem och göra en del start försök så får vi se...har tyvärr inga fler nycklar heller som jag kan testa. Nån som vet vad en antennring kostar? Måste den kodas på nått vis eller är det bara att byta den själv?
av Lången
Var på volvo i dag och beställde hem en antenn, kostade 380pix. Får den på måndag så då ska huundbussen gå igen hoppas jag.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]