Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johan__86
hej!

har en volvo s70 glt 165hk -99 som har börjat strula :(

har hänt ca 3-4 ggr att ets lampan börjat lysa, senast igår, det hände när jag hade åkt ca 3 mil och sen på väg ur en rondell och ut på 90 väg och skulle gasa upp på trean.. så jag svängde av vägen och varvräknaren stod och hoppa på tomgång, stängde av och startade om och lampan var släckt. känns som att det det händer oftare och oftare.

antar att det är gasspjälet som håller på att kasta in handuken?

är det någon som har fått det bytt på godwill den senaste tiden eller blir det att punga ut 7-7500? bilen har gått 17945mil full servicebok, dock inte alla hos volvo..

/Johan
Användarvisningsbild
av B4B
Då kan kanske den här länken hjälpa till http://www.atech2.com/sw156.asp
av Uncurbed
Jag har en V70 Glt-99 15300 mil som är servad på volvo(service boken fullstämplad) .Var ute och tittade på gasspjället och där står Magnetti Marelli och en vit prick på plasten.Jag har inte märkt något knepigt på tomgång eller gaspådrag.

Ska jag vara orolig nu när jag har Magnetti Marelli gasspjäll eller?Eller kanske volvo har bytat ut gammla Magnetti Marelli spjäll mot nyare?

Samt gör volvo det gratis nu för tiden?(Garanti)

Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Nexus
min v70 betedde sig lika som din gör johan _86. volvo började med att göra en uppdatering kostade ca 500 kr. det gick en vecka sen tändes ETS igen och det blev byte utav gasspjäll vilket inte Var GRATIS :!: kostade mig 7000kr :-O)
De gammala spjällen har en silverfärgad ettikett de nya har en gul men även på det nya står det magnetti marelli.
Vissa får det bytt gratis tydlinge men jag fick bannemig betala hela själv :evil:
Men börja med att göra en uppgradering det kan räcka med det. :-)-)
av Johan__86
lite update;

var på rejmes idag och frågade hur det var med goodwill på gasspjället och dom svarade

1; börja med en program uppdatering (gratis) :-)-) gjordes idag 10/12
2; om det inte hjälpte så skulle jag få bekosta en rengörning utav gasspjället
3; och om det inte hjälpte så skulle dom gå vidare till "volvo" och kolla goodwill åtagandet! :roll:

men dom visste inte vilken milbegränsning det var i dagsläget, dom sa att dom har ändrat det titt som tätt..

återstår att se om det hjäpte med en program uppdatering!

// Johan
Användarvisningsbild
av Nexus
Nu blir jag allt lite sur på BILIA. jag fick betala uppgradering själv och det var inte något tal om någon goodwill :evil:
Hoppas det löser sig bättre för dig. :(
av rocketman
Jag har en -99 V70 2.5t 16500 mil som nybergs bytte gasspjället på å jag fick betala halva priset..3900 kr.!! Det gick inte helt automatiskt utan jag fick trycka på lite så att säga. Det lustiga är att tomgången fortfarande dippar ner till 5-600 varv efter gas-släpp ibland ?:-/ :-(O) !?!? Trodde att nytt spjäll skulle hjälpa mot detta irriterande fenomen. Nån som har nåt tips om vad dippningen kan bero på?
Användarvisningsbild
av Nexus
rocketman skrev:Jag har en -99 V70 2.5t 16500 mil som nybergs bytte gasspjället på å jag fick betala halva priset..3900 kr.!! Det gick inte helt automatiskt utan jag fick trycka på lite så att säga. Det lustiga är att tomgången fortfarande dippar ner till 5-600 varv efter gas-släpp ibland ?:-/ :-(O) !?!? Trodde att nytt spjäll skulle hjälpa mot detta irriterande fenomen. Nån som har nåt tips om vad dippningen kan bero på?
ja det undrar jag med ,min dippar oxå ner ibland :( Men annars så går den kalas bra :D
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]