- ons 26 nov 2008, 14:22
#237150
Kopplingen öppnades...
Tryckplattan är inte fastbultad vid svänghjulet, utan vid en annan skiva som ligger intill svänghjulet och är inte fastbultad utan kan vridas lite (OK?).
Tryckplattan överhettades under ett tungt släp (2000kg) då lamellskivan slirade och det uppstod mycket rök . Efter en stund roterade motorn inte vid startförsök. Orsaken var att en svart plastklump hade kilat mellan startkransens kuggar så att den låstes hårt mot motorblocket. Någon plastdel har troligen lossnat nånstans, rullat med svänghjulet , smultit och bildat en klump nästan så stor som en bordtennis boll. Uttrampningslagret verkar vara OK.
Källan till klumpen skulle nu uppfinnas så att felet kunde rättas till.
Jag undrar nu, om någon sakkunnig skulle ha tid att förklara vad det kunde vara fråga om. Tack på förhand av alla anvisningar.
Tryckplattan är inte fastbultad vid svänghjulet, utan vid en annan skiva som ligger intill svänghjulet och är inte fastbultad utan kan vridas lite (OK?).
Tryckplattan överhettades under ett tungt släp (2000kg) då lamellskivan slirade och det uppstod mycket rök . Efter en stund roterade motorn inte vid startförsök. Orsaken var att en svart plastklump hade kilat mellan startkransens kuggar så att den låstes hårt mot motorblocket. Någon plastdel har troligen lossnat nånstans, rullat med svänghjulet , smultit och bildat en klump nästan så stor som en bordtennis boll. Uttrampningslagret verkar vara OK.
Källan till klumpen skulle nu uppfinnas så att felet kunde rättas till.
Jag undrar nu, om någon sakkunnig skulle ha tid att förklara vad det kunde vara fråga om. Tack på förhand av alla anvisningar.