Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohanS
Varenda gång jag svänger över huvud taget med min 850 (854-512 2,5 95-a om man ska vara riktigt exakt) hörs ett "vinande" ljud. Har fått för mig att det skulle kunna komma framifrån höger, men detta är inte säkert. Ju mer jag svänger, desto mer låter det. Låter allmänt "ansträngt", lite åt det rem-aktiga hållet. Svårt att beskriva, egentligen...
Nån bekant som kan en del om bilar misstänkte servopumpen, men låter det så då? Själv är jag helt kass...
Ju större rattutslag desto mer låter det. Irriterande är det i alla fall. Har varit så i säkert något år, men blivit värre.

Vore tacksam om någon hade nån teori...
av *pettson*
JohanS skrev:Varenda gång jag svänger över huvud taget med min 850 (854-512 2,5 95-a om man ska vara riktigt exakt) hörs ett "vinande" ljud. Har fått för mig att det skulle kunna komma framifrån höger, men detta är inte säkert. Ju mer jag svänger, desto mer låter det. Låter allmänt "ansträngt", lite åt det rem-aktiga hållet. Svårt att beskriva, egentligen...
Nån bekant som kan en del om bilar misstänkte servopumpen, men låter det så då? Själv är jag helt kass...
Ju större rattutslag desto mer låter det. Irriterande är det i alla fall. Har varit så i säkert något år, men blivit värre.

Vore tacksam om någon hade nån teori...
Helt omöjligt att svara på utan att höra ljudet..
Ett vinande ljud kan vara alltifrån att du hör däcksmönstret till att ett hjullager mår dåligt.. eller att servopumpen inte är frisk.. Nåt som närmaste även billigaste mekaniker borde kunna lyssna på och ställa en säker diagnos.
av JohanS
Jo, jag får väl köra in med den. Tyvärr är det ju inte det lättaste att beskriva ljudet, som sagt. Däckmönstret kan vi utesluta, men längre kommer jag inte.
Jag tackar i alla fall för försöken.
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]