Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av soulman79
Hallo,

Ni som har koll på läget kanske kan knåpa ut vad det är som låter ( viner ) i min bil...

När man accelererar så viner den med motorn.. desto högre fart desto ljusare "vin"...

Sen ibland när man har stannat bilen så efter 1sekund så hör man hur vinet "varvar" ner till ingenting....

någon som har någon fundering?

tack på förhand...
jag får känslan av att det har med hastigheten att göra... men även lite med varvtalet...
det är en automat... och när jag står still och varvar så låter det ingenting..

Satt idag påväg hem från jobbet och förökte lista ut det... men det känns som att det har med hastigheten att göra!
Eftersom det inte viner när du står still och varvar ur så kan man väl utesluta både vattenpump och bensinpump och diverse spännrullar.Kan ju vara något lager i värsta fall i automatlådan eller möjligtvis oljan där man kan prova med byte och vissa tillsatser för att förbättra livet för en låda som rullat lång och ibland kan ge konstiga ljud ifrån sig en tid innan de klappar ihop helt.En del av dessa medel fungerar bra medans andra är rent hokus pokus.Hör hos en bra tillbehörsfirma efter dessa medel och inte på Volvo som aldrig erkänner dessa preparat.Om det nu visar sig att vinandet kommer från automatlådan villsäga !?.
Hallo, tack för alla svar.

Då jag idag har fått tillgång till tjänstebil så kommer jag att sälja denna snabbt ( har bara 1 parkering hemma ). om någon är intresserad så säljer jag den för 6,000:- snabb affär.. den funkar kanon iövrigt...

PM:a om det är intressant...
Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....