Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hjulspinn
Tjena!

Fundera på byte av motorfästena då bilen känns "ryckig" vid start och även när jag släpper gasen efter acceleration.

Jag checkade in mekonomen och där står det att motorfästen, hydraliska, kostar ca 1172 kr. Bara matrial kostnaderna kommer att bli ca 3000 kr.

Men frågan är, behövs verkligen alla bytas? Räcker det att byta övre och undre? :idea:
av *pettson*
hjulspinn skrev:Tjena!

Fundera på byte av motorfästena då bilen känns "ryckig" vid start och även när jag släpper gasen efter acceleration.

Jag checkade in mekonomen och där står det att motorfästen, hydraliska, kostar ca 1172 kr. Bara matrial kostnaderna kommer att bli ca 3000 kr.

Men frågan är, behövs verkligen alla bytas? Räcker det att byta övre och undre? :idea:
Låt bli dom sålänge. Byt istället momentstaget som sitter mellan lådan/motor och subframen. Det staget ihop med övre momentstaget (som du ser på ovansidan av motorn) påverkar motorns rörelser framåt och bakåt allra mest.
Autoexperten
Motorfäste
Art.nr.: 16-27198
av PerraM
Lite lustig grej, jag bytte nyligen nedre momentstag på min V70 -97
enligt Meka och Autoexpertens listor står det "övre främre" momentstag, så jag tordes inte chansa utan köpte det på volvo för 400:-, det ser identiskt ut på bilderna så jag misstänker att deras listor är felaktiga..

bytet gjorde klar skillnad
av PerraM
hjulspinn skrev:Okej tackar för det.

Var det svårt att byta det fästet?
Nej, det var riktigt enkelt, bara att hissa upp den.
Fyra skruvar, 2st i vxl.lådan 2st i ramen
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]