Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Masten
Hohoo
Min strålkastartorkare på förarsidan har gett upp för andra gången på min V70 -99
ibland står det rakt upp, ibland är den där den ska... finns det nått att göra, svårt att byta?
Användarvisningsbild
av Nexus
byte är nog enda lösningen om du vill ha torkaren fungera. lita småtrångt byta men inte så svårt . har du en haynes bok så underlättar det. finns beskrivet där hur man gör. :-)-)
av borstarmicke
Har läst att vissa har demonterat torkarmotorn o smort upp invändigt med gott resultat.
Sen läste jag om en kille som bytte nån elkomponent på ingående strömmatning, en strömbegränsare som lagt av, kostade några tior på Elfa.
Hade planer på detta på min egen -99:a, men bytte bil istället...hade för mkt småproblem som jag dock åtgärdade innan jag sålde bilen i avsevärt bättre kondition än jag köpte den (som vanligt) 400 mil tidigare...

Allt handlar väl om hur händig man är, byta motorn är väl hyfsat enkelt som Grammse skrev ovan.
Användarvisningsbild
av Nexus
jag gav bara 300:- för 2 st beg motorer. För skoj skull så pillade jag isär den gamla motorn men det var inget makaniskt kärvande utan någon elektrisk komponent som felade.
av Masten
Grammse skrev:jag gav bara 300:- för 2 st beg motorer. För skoj skull så pillade jag isär den gamla motorn men det var inget makaniskt kärvande utan någon elektrisk komponent som felade.
Det var ju ett bra pris... vart då?
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]