Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Ska sätta på 3st extraljus på bilen.
Är det fördraget något? (ex. helljusstyrningen) och var sitter kontakten då?

Vill väl i första hand köpa originalssatsen från Bilia, om funderar på om den är en s.k. "plug-in" och lys ;) ?

Bilen.
V70-00
av Stefan1
Jag köpte "orginal" kabelsatsen och förutom att jag fick med en orginal knapp så var det dessutom ganska enkelt att koppla på min bil satt det ialla fall ett kontakt stycke som jag kopplla in mig på nära rattstången, sedan fick man ju dra kablar genom kabelgenomförningen ut i motorrummet lite trångt och pilligt men inte svårt. satte dock dit två ljus "bara" kommer hur det var om det var anpassat så det skulle klara 3 ljus det bara var kablar för 2 och fästet är ju gjort för två.

har en 98 xc70 men det borde väl inte skilja så mycket om inte de ändrat massor just övergången till -00
av kotten99
hej

jag har en v70 97-00 jag hittar ej den för dragna kabel som skall finas på vänster sida om ratten
hadde du svårt att hitta den för dragna kabel som är gul till färgen 8 pol
Användarvisningsbild
av lellec56
kotten99 skrev:hej

jag har en v70 97-00 jag hittar ej den för dragna kabel som skall finas på vänster sida om ratten
hadde du svårt att hitta den för dragna kabel som är gul till färgen 8 pol
flikar in med ett svar här. Om du tänker dig placeringen av diskanthögtalaren, fast under instrumentpanelen på vänster sida om ratten, så ser du den, den sitter ganska långt upp.

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]