- mån 20 okt 2008, 16:41
Hej jag köpte en volvo 850 t5-97a 175hk italien import i våras, var hur nöjd som helst i en månad sen började problemen =( Det första jag märkte var att jag fick olja i kylar vattnet, blev mer och mer efter yttligare en månad fick jag byta kylar vatten en ggr i veckan. rev av toppen, trodde packningen var kass men ej planade toppen bytte ventiltättningar satte ihopp den igen. Givetviss nya packningar bultar termostat osv. fick igång bilen den gick varm rensade kylsystemet ordentligt med diesel/kylar rens,vatten mm, har bra flödde kan krana på fult med trädgårdsslangen. inget hjälpte så jag tog bort termestaten nu är det inget problem när jag kör bilen men jag kan inte ha den ståendes på tomgång. Körde bilen så här i ca 100mil inget problem. Såg en dag att det droppade olja från bilen det kom från kylaren den övre olje slangen, köpte en ny byte den körde ca 20 mil såg att det droppade olja igen fast från olje pumpen denna gång, köpte en packnings satts packade om den.Körde yttligare ca 10 mil komm hem såg att det droppade olja igen denna gån från den undre oljeslang till kylaren. tyckte detta var lite för mycket för att bara ha otur så nu står bilen =( Någon som vet var det kan vara? eller vad jag kan göra för hitta felet? bilen har gått 190000mil toppen jag satte i kom från en 96a